W dniach 26-28 października odbyło się trzecie szkolenie, w
ramach „pełnego pakietu” programu English Teaching. Tym razem fundacja Nida
zaprosiła 57 nauczycieli języka angielskiego na trzydniowe szkolenie metodyczne
w Warszawie.
Motywem przewodnim prowadzonych warsztatów było odnalezienie
sposobu na połączenie własnych zainteresowań i pracy dydaktycznej.
Pani Aleksandra
Gelner podjęła trudny problem zapamiętywania i utrwalania wiedzy. Pokazała również
swoje metody pracy z muzyką na lekcji. Do dzisiaj mam w głowie melodię „DesertRose” z jej warsztatów.
Kolejna sesja zajęć, prowadzona przez Annę
Fabjańczyk-Woźniak, pokazała uczestnikom, że literatura polska może być częstym
i pożytecznym gościem na lekcjach języka angielskiego. Pani Anna dodała też
trochę koloru do naszej metodyki nauczania słownictwa. Zajęcia o literaturze
zakończyły się miłym akcentem, w postaci odniesienia do strony naszej szkoły, a
dokładniej zeszłorocznej „Wieczornicy”. Kiedy Pani Ania wspomniała o wierszu „Kot
w pustym mieszkaniu”, nie mogłem nie wspomnieć o tym przedstawieniu, w zamian
dowiedziałem się o angielskich tłumaczeniach Wisławy Szymborskiej.
Ostatnią sesją szkoleniową były trzy warsztaty z panem
Grzegorzem Michałkiem. Mnie, co jest oczywiste, zainteresował ten o wdzięcznej
nazwie „Nowoczesne Technologie”. Było ciekawie, choć w tej kwestii niestety
dominowały głosy rozczarowania wyposażeniem sal lekcyjnych. Ja mogę tylko całować próg pracowni
językowej, bo jest ona wyjątkiem w skali naszego kraju. Pan Grzegorz podzielił
się także swoją pasją – podróżowaniem i sportami ekstremalnymi.
Spotkanie rozpoczęła i zakończyła Pani Barbara Margol, która udzieliła nam
wielu cennych rad w kwestii realizacji projektów. Trzy dni szkolenia należy
uznać za udane, następne spotkanie dopiero w przyszłym roku, chyba, że Majowie
mieli rację:-)
Sebastian Radzio
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz